Evenement aanvragen
Wie een evenement in Maldegem organiseert, doet een aanvraag in ons digitaal loket. Het evenementenloket is gebruiksvriendelijk, toegankelijk én werkt met een persoonlijke aanpak, op maat van jouw aanvraag. Maak een account aan en start je aanvraag!
Evenementenkader
In het evenementenkader vind je alle standaardrichtlijnen die werden vastgelegd voor organisatoren. Je vindt er info over de evenementenprocedure, verplichtingen voor de organisator en de ondersteuning die we vanuit het lokaal bestuur bieden.
Wanneer moet je een evenementenaanvraag doen?
-
Het gaat om een openbaar evenement dat plaatsvindt op een openbare plaats (= inname openbaar domein).
-
Het gaat om een openbaar evenement dat plaatsvindt op een privélocatie.
-
Het gaat om een openbaar evenement waar het maximumvolume van de muziek luider is dan 85 dB.
Deadline aanvraag evenement
Je vraagt je evenement minstens 6 weken voor de start van je evenement aan.
Zo wordt geluids- of verkeershinder vermeden en kunnen de nodige veiligheidsmaatregelen genomen worden.
Heb je ook een zaal of materiaal nodig?
Opgelet! Dien hiervoor een aparte aanvraag in.
Vraag hier een gemeentelijke zaal aan
Vraag hier feest- of ander ontleenbaar materiaal aan
Meer informatie over het gebruik van gemeentelijke infrastructuur kan je raadplegen via maldegem.be/reservatie-gemeentelijke-zalen. Meer informatie over de gemeentelijke uitleendienst vind je op maldegem.be/aanvraag-ontlenen-materiaal.
Hou er rekening mee dat beide aanvragen apart goedgekeurd moeten worden (materiaal of zaal- en evenementenaanvraag). De goedkeuring van de materiaal- of zaalaanvraag geeft geen garantie op goedkeuring van de evenementenaanvraag (en omgekeerd).
Vragen?
Via maldegem.be/handleiding-aanvraag-evenement vind je een uitgebreide handleiding die je kan helpen met jouw evenementenaanvraag.Voor verdere vragen kan je een afspraak maken bij Dienst Evenementen.
Contact
-
Evenementen
Gemeentehuis
Markstraat 7 , 9990 Maldegem- Tel. 050 72 86 22
- evenementen@maldegem.be