Aanvraag evenement
Wie een evenement in Maldegem organiseert, doet vanaf 26 september een aanvraag in een vernieuwd digitaal loket.
Het nieuwe evenementenloket is gebruiksvriendelijker, toegankelijker én werkt met een persoonlijkere aanpak, op maat van jouw aanvraag.
Evenementenkader
De gemeente Maldegem stelde een evenementenkader op waarin de standaardrichtlijnen werden vastgelegd voor organisatoren. Hierin werd info opgenomen over de evenementenprocedure, de verplichtingen voor de organisator en de ondersteuning die vanuit de gemeente geboden wordt.
Wanneer moet je een aanvraag doen voor jouw evenement?
-
Het gaat om een openbaar evenement dat plaatsvindt op een openbare plaats (=inname openbaar domein).
-
Het gaat om een openbaar evenement dat plaatsvindt op een privélocatie.
-
Het gaat om een openbaar evenement waar het maximumvolume van de muziek luider is dan 85 dB.
Wanneer aanvragen?
Je vraagt je evenement minstens 6 weken voor de start van je evenement aan. Zo wordt geluids- of verkeershinder vermeden en kunnen de nodige veiligheidsmaatregelen genomen worden.
Hoe doe je een aanvraag?
-
Maak een account met je e-mail en eigen gekozen wachtwoord.
-
Start je aanvraag!
Heb je ook een zaal of materiaal nodig voor jouw evenement?
Dan dien je hiervoor een aparte aanvraag te doen.
Hou er rekening mee dat beide aanvragen apart goedgekeurd moeten worden (materiaal of zaal- en evenementenaanvraag). De goedkeuring van de materiaal- of zaalaanvraag geeft geen garantie op goedkeuring van de evenementenaanvraag (en omgekeerd).
Vragen?
Raadpleeg de handleiding of maak een afspraak bij het UiTloket
Contact
-
Evenementen
Gemeentehuis
Markstraat 7 , 9990 Maldegem- Tel. 050 72 86 22
- evenementen@maldegem.be