Projectmanager Milieu & Klimaat (A1a - A3a)
Jouw nieuwe job
We zijn op zoek naar een enthousiaste en gedreven Projectmanager Milieu & Klimaat om onze dienst Milieu & Klimaat van Maldegem te versterken. In dit team ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van de doelstellingen uit het meerjarenplan die betrekking hebben op milieu & klimaat.
Een Projectmanager Milieu & Klimaat is een meester in coördinatie, overzicht bewaren en werkt sterk team overschrijdend. Overleg, sensibilisatie, communicatie, educatie en het creëren van een dynamiek zijn hier onlosmakelijk aan verbonden. Deze persoon is verantwoordelijk voor de planning, uitvoering en evaluatie van verschillende projecten.
Adem je milieu? Is het je levensmissie om mee vorm te geven aan een mooiere wereld? Dan is deze vacature echt voor jou!
Een functie, met contract onbepaalde duur, op A1a – A3a!
Klik hier voor de volledige functiebeschrijving
Vergeet deze functiebeschrijving niet op te slaan voor het verdere verloop van deze procedure.
Klaar om er in te vliegen? Dit is wat je zal doen in de functie:
- Advies verlenen inzake het milieuluik bij de toekenning van omgevingsvergunningen en – meldingen.
- Voorbereiding, coördinatie en opvolging van de beleidsdoelstellingen m.b.t. milieu & klimaat.
- De grootse doelstelling uit het Lokaal energie- en klimaatpact (LEKP) vertalen in concrete realisaties op het terrein. Meer weten? https://lokaalbestuur.vlaanderen.be/lekp
- Organiseren van een goede samenwerking binnen het team ‘Milieu & Klimaat’.
- Zorgen voor inhoudelijke, administratieve en financiële opvolging van klimaatprojecten.
- Structuur brengen in aanpak en verloop van een project en erover waken dat de juiste mensen betrokken worden.
- Fungeren als aanspreekpunt voor zowel externe als interne belanghebbenden.
Dit vind je leuk om te doen
- Een echte bruggenbouwer zijn, met oog voor al je klanten
- Mensen motiveren en stimuleren om de vooropgestelde doelstellingen te behalen
- Samenwerken met toffe collega’s
- Pro-actief handelen, een echte do-mentaliteit
- Doelgericht werken volgens de vooropgestelde planning
- Werken in een lokaal bestuur, met lokale noden en opportuniteiten
Dit zoek jij verder in een job
- Een loon op A1a-A3a met een voltijds contract (38u) van onbepaalde duur
- Overname anciënniteit: onbeperkt uit de openbare sector & relevante anciënniteit uit de privésector of als zelfstandige.
- Maaltijdcheques van € 8,00 (eigen bijdrage € 1,09/dag), Ecocheques (€200), gratis openbaar vervoer voor je woon-werkverkeer, fietsvergoeding (€ 0,36/km)
- Aanvullend pensioen van 3%
- Vakantiegeld
- Eindejaarspremie
- 32 vakantiedagen + 14 feestdagen
- Hospitalisatieverzekering
- Mogelijkheid tot fietsleasing
- Gratis aansluiting bij GSD-V
- Een toffe en enthousiaste werkomgeving
- Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen
Hier herken jij jezelf in
- Je bent in het bezit van een masterdiploma of je hebt 2-3 jaren relevante ervaring in een gelijkaardige functie (milieu & klimaat) en slaagt voor een capacitaire test.
- Je voelt een sterke affiniteit met of hebt een uitgesproken interesse voor het thema milieu & klimaat.
- Je gaat nauwgezet en planmatig te werk zodat de opvolging en coördinatie van projecten en dossiers vlot verlopen.
- Je hebt een glimlach en een positieve houding die je graag met heel Maldegem deelt.
Je herkent jezelf in onze waarden
Heb je interesse? Solliciteer!
Solliciteer hier
Hoe ziet de selectieprocedure er uit?
- Kandidaten kunnen zich aanmelden door een CV, een motivatiebrief, een kopie van hun diploma en een recent uittrekstel van het strafregister te bezorgen aan vacature@maldegem.be
- Je kan ook kandideren via volgende onderstaande knop en al je documenten toevoegen.
(Kandidaten die ten laatste op 11 mei 2025 geen CV, motivatiebrief, kopie van hun diploma en een recent uittreksel strafregister bezorgd hebben, worden niet weerhouden).
- Kandidaten (met een geldige kandidatuur) worden uitgenodigd voor:
- Een competentiegericht interview (eliminerend): op afspraak, online gesprek (extern selectiekantoor)
- Toelichten case aan de jury op woensdagnamiddag 21 mei 2025 in het gemeentehuis, Marktstraat 7, 9990 Maldegem
Afwezigheid tijdens de sollicitatieprocedure
Kandidaten die, wegens ziekte of overmacht niet kunnen deelnemen aan het selectiegesprek, verliezen hun aanspraak op verdere deelname aan de examenprocedure.
-
- Deadline indienen kandidatuur: zondag 11 mei 2025, 23u59
Aanwervingsvoorwaarden
- Je slaagt voor de selectieprocedure
- Je geniet burgerlijke en politieke rechten
- Je bent medisch geschikt voor het uitoefenen van de functie
Vragen?
Contacteer ons via vacature@maldegem.be
Waarom werken bij Maldegem?
Zeg nu zelf, wat is nu mooier dan meehelpen bouwen aan een gemeenschap waar iedereen zich thuis voelt en fier op kan zijn? Dit is waar onze medewerkers dagdagelijks voor staan!
We zetten alles op alles om de Maldegemnaar zo goed mogelijk te bedienen, zo creëren we een aangename plek om in te wonen, werken en te ontspannen.
Wil je weten hoe we dat aanpakken? Klik hier om alles te weten te komen over onze organisatie.
Contact
-
Personeelsdienst
Gemeentehuis
Marktstraat 7 , 9990 Maldegem- Tel. 050 72 89 36
- personeelsdienst@maldegem.be
Contactpersonen
-
- Vacature Maldegem
- vacature@maldegem.be