Niet-Belgen: verblijfskaart aanvragen
Alle niet-Belgen die ouder zijn dan twaalf jaar en in ons land verblijven moeten een elektronische verblijfskaart hebben. De elektronische kaart biedt dezelfde mogelijkheden en toepassingen als de identiteitskaart van Belgen.
Als je verhuist binnen België heb je geen nieuwe kaart nodig. Je moet je wel aanmelden bij het gemeentebestuur van je nieuwe verblijfplaats om je nieuwe adres te laten registreren op je verblijfskaart.
Types
- Kaarttypes zonder biometrie: EU, F, EU+, F+, H
- Kaarttypes met biometrie: A, B, K, L
Hoe aanvragen?
U komt - op afspraak - met uw oproepingsbrief, (en uw huidige verblijfskaart) naar het gemeentehuis. Twee tot drie weken later, krijgt u dan een brief waarin staat dat deze aangekomen is. U maakt dan een afspraak om uw nieuwe kaart af te halen.
Wat meebrengen?
- Uw huidige verblijfskaart of het vervangingsattest (bij verlies of diefstel - enkel aan te vragen bij de politie)
Pasfoto
Er zijn twee mogelijkheden:
- Je brengt geen pasfoto mee. De medewerkers maken gratis een digitale foto aan het loket tijdens je afspraak.
-
Je brengt zelf een recente (maximaal 6 maanden oud) en sterk gelijkende pasfoto mee van goede kwaliteit die voldoet aan de ICAO en ISO/IEC 19794-5 normen.
Prijs
- € 24,10 niet-biometrische verblijfskaarten
- € 24,60 biometrische verblijfskaarten
Contact
-
Dienst niet-Belgen
Gemeentehuis
Marktstraat 7 , 9990 Maldegem- Tel. 050 72 89 46
- vreemdelingendienst@maldegem.be