Diensthoofd Digitaal

Jouw nieuwe job 

Wij zijn op zoek naar een gedreven en enthousiast Diensthoofd Digitaal om het team van het Digitaal te vervoegen en uit te bouwen. In deze functie zorg je samen met het team voor de uitrol en opvolging van het digitaal, strategisch beleid. Als drijvende kracht verbind je de visie & strategie van de organisatie met de ICT -& cybersecuritytoepassingen en de business (operationele processen en interne/externe klanten).

Het is jouw ambitie om een actieve bijdrage en impact te leveren zodat teams en de organisatie hun strategische doelstellingen kunnen realiseren. Die doe je onder andere door te participeren, een trekkersrol op te nemen en het team efficiënt in te zetten bij diverse (organisatie)projecten.

Vanuit je karakter van continuous improver/learner volg je de trends en maatschappelijke evoluties van dichtbij op. De kernwaarden ‘Doelgericht’, ‘klantgericht’ en ‘vernieuwend’ zijn je tweede natuur.

Ben jij een oplossingsgerichte coach en klaar voor een nieuwe uitdaging? Dan is deze functie van onbepaalde duur op niveau A5a-A5b op je lijf geschreven! (vraag gerust om een simulatie!).

Klik hier voor de volledige functiebeschrijving

Klaar om er in te vliegen?

Dit is wat je zal doen in de functie:

  • Instaan voor een duidelijk changemanagement , je wil een echte impact realiseren!
  • Een team uitbouwen die klaar staat voor de uitdagingen van morgen
  • Je bouwt je kennis uit, maar bent vooral een echte sparringpartner voor je medewerkers en experts
  • Een netwerk uitbouwen en onderhouden met zowel interne, als externe klanten

Dit vind je leuk om te doen

  • De leiding nemen van een team. Richting geven en knopen doorhakken zitten in je bloed

  • Flexibel en zelfstandig werken

  • Teams, leidinggevenden en individuele medewerkers coachen

  • Pro-actief handelen, een echte do-mentaliteit

  • Doelgericht werken volgens de vooropgestelde planning

  • Werken in een lokaal bestuur, met lokale noden en opportuniteiten

Dit zoek jij verder in een job

  • Een loon op A5a-A5b: Min. € 5271.11 (2 jaar ervaring) en max. € 8426.84 bruto/maand (op voltijdse basis). (Vraag gerust om een simulatie!)

  • Nog meer voordelen: Maaltijdcheques van €8,00 per gewerkte dag, Ecocheques (€200,00 per jaar), fietsvergoeding (€0,35/km), gratis openbaar vervoer voor je woon-werkverkeer, aanvullend pensioen (2de pensioenpijler, 3%) …
  • Mogelijkheid tot fietslease.
  • 32 vakantiedagen + 14 feestdagen.
  • Vakantiegeld & Eindejaarspremie.
  • Overname anciënniteit. Onbeperkt uit de openbare sector & relevante anciënniteit uit de privésector of als zelfstandige.
  • Gratis aansluiting bij GSD-V
  • Hospitalisatieverzekering.
  • Glijtijdenregeling en mogelijkheid tot thuiswerken
  • Job met inhoud en werk waar je je stempel op kan drukken.
  • Een toffe en enthousiaste werkomgeving.

Hier herken jij jezelf in

  • Je bent in het bezit van een Masterdiploma of een je hebt 3 jaar ervaring in een gelijkaardige functie (leidinggevende, coördinerende rol of projectmanager) en slaagt voor een capacitairetest.

  • Een stevige ervaring in digitaal-en transformatiemanagement is een absolute meerwaarde!

  • Je hebt een sterke affiniteit met ICT & digitalisering en hebt de nodige competenties om een organisatie door een transformatie te leiden.

  • Je bent gericht op samenwerking, bent een uitstekende netwerker en een communicatief sterke verbinder.

  • Je hebt ervaring met projectmanagement en bezit  een flinke dosis organiserende skills.

Je herkent jezelf in onze waarden 

    

Heb je interesse? Solliciteer!

Solliciteer hier

Hoe ziet de selectieprocedure er uit?

  • Solliciteren kan t.e.m. 2 februari 2025 via bovenstaande knop.
  • Kandidaten die aan de voorwaarden voldoen, worden uitgenodigd voor:
    • Een competentiegericht interview (eliminerend): op afspraak via een online videogesprek
    • Assessment op afspraak – Extern selectiebureau
      • Tussen 3 februari en 10 februari
    • Toelichten case aan de jury op 18 februari 2025 – Case zal op voorhand beschikbaar zijn
      • back-up datum: 19 februari 2025

Uit de rangschikking van de geslaagde kandidaten stelt de organisatie één kandidaat aan (onbepaalde duur). De overige geslaagde kandidaten worden opgenomen in een werfreserve.

Kandidaten die, wegens ziekte of overmacht niet kunnen deelnemen aan het selectiegesprek, verliezen hun aanspraak op verdere deelname aan de examenprocedure.

Waarom werken bij Maldegem? 

Zeg nu zelf, wat is nu mooier dan meehelpen bouwen aan een gemeenschap waar iedereen zich thuis voelt en fier op kan zijn? Dit is waar onze medewerkers dagdagelijks voor staan!

We zetten alles op alles om de Maldegemnaar zo goed mogelijk te bedienen, zo creëren we een aangename plek om in te wonen, werken en te ontspannen.

Wil je weten hoe we dat aanpakken? Klik hier om alles te weten te komen over onze organisatie.

Contact

Contactpersonen