Diensthoofd Administratie OCMW

Jouw nieuwe job 

Wij zijn op zoek naar een enthousiast en gedreven Diensthoofd Administratie OCMW met een hart voor sociale dienstverlening. Als Diensthoofd Administratie OCMW stuur je het team dat de administratie van het OCMW Maldegem verzorgt aan. Als eindverantwoordelijke voor alle interne en externe administratie weet je als geen ander hoe je de zaken plant en organiseert en hoe je de puntjes op de i zet.

Als Diensthoofd Administratie OCMW coach je daarnaast jouw team zodat je het beste in jouw collega’s naar bovenhaalt. Je bent verantwoordelijk voor een vlotte opvolging en rapportering van alle administratie-gerelateerde zaken. Tot slot betrek je als Diensthoofd Administratie OCMW altijd de andere OCMW diensten (Sociaal Huis, Sociale dienst…). De functie van Diensthoofd Administratie OCMW is aldus een coördinerende en teamoverschrijdende functie waarbij overleg, sensibilisatie, communicatie, educatie en het creëren van een dynamiek van essentieel belang zijn.

Bij de functie van diensthoofd Administratie OCMW gaat het om een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur op niveau B4-B5 (vraag gerust om een simulatie).

Heb je een enorme passie voor mensen? Wil je mensen inspireren, laten bewegen, enthousiasmeren? Dan is deze vacature een match made in heaven!

Klik hier voor de volledige functiebeschrijving

Klaar om er in te vliegen? Dit is wat je zal doen in de functie:

  • Dagelijkse leiding en aansturing van een team.
  • Fungeren als eindverantwoordelijke voor alle administratie van het OCMW Maldegem.
  • Samen met de beleidsmakers werken aan een beleidsplan waarin de blik op de toekomst zowel innovatief als laagdrempelig is.
  • Uitwerken en opvolgen van innovatieve oplossingen die de burger/klant van het lokaal bestuur Maldegem beter kunnen ondersteunen.
  • Initiatief nemen en instaan voor de verdere professionalisering van het lokaal bestuur Maldegem als sociale organisatie.
  • Zowel praktisch als inhoudelijk nauw samenwerken met de andere interne diensten (Sociaal Huis, Sociale dienst…).
  • Budgethouderschap en beheersopvolging voor de eigen dienst.

Dit vind je leuk om te doen

  • Een team coachen waarbij je een duidelijke richting aangeeft en beslissingen durft nemen
  • Mensen met bepaalde noden ondersteunen
  • Samenwerken met toffe collega’s
  • Pro-actief handelen, een echte do-mentaliteit
  • Doelgericht werken volgens de vooropgestelde planning
  • Flexibel en zelfstandig werken
  • Werken in een lokaal bestuur, met lokale noden en opportuniteiten

Dit zoek jij verder in een job

  • Een loon op B4-B5 (vraag gerust om een simulatie!) met een voltijds contract van onbepaalde duur.
  • Overname anciënniteit: onbeperkt uit de openbare sector & relevante anciënniteit uit de privésector of als zelfstandige.
  • Maaltijdcheques van €8,00 per gewerkte dag, Ecocheques (€200,00), gratis openbaar vervoer voor je woon-werkverkeer, fietsvergoeding (€0,35/km)
  • Mogelijkheid tot fietslease
  • Aanvullend pensioen
  • Vakantiegeld & eindejaarspremie
  • Hospitalisatieverzekering
  • 32 vakantiedagen + 14 feestdagen
  • Gratis aansluiting bij GSD-V
  • Flexibele werkuren (glijtijd) en mogelijkheid tot thuiswerken
  • Job met inhoud en werk waar je je stempel op kan drukken
  • Een toffe en enthousiaste werkomgeving
  • Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen

Hier herken jij jezelf in

  • Je bent in het bezit van een bachelordiploma (bij voorkeur in een mensgerichte afstudeerrichting)
  • Je gaat nauwgezet en planmatig tewerk zodat de opvolging en coördinatie van de administratie en dossiers vlot verloopt.
  •  Je hebt een glimlach en een positieve houding die je graag met heel Maldegem deelt.
  • Ervaring is een plus.
  • Je hebt (een doorgedreven) interesse in sociale zaken in de meest ruime zin.

Je herkent jezelf in onze waarden 

    

Heb je interesse? Solliciteer!

Solliciteer hier

Hoe ziet de selectieprocedure er uit?

  • Solliciteren kan t.e.m. 26 mei 2024 via bovenstaande knop.
  • Kandidaten die aan de voorwaarden voldoen, worden uitgenodigd voor:
    • Een competentiegericht interview (eliminerend): op afspraak via een online videogesprek
    • Een assessment (voor leidinggevende skills) (eliminerend)
    • Toelichten van een case aan de jury op 12 juni 2024 (case zal op voorhand bezorgd worden)

Uit de rangschikking van de geslaagde kandidaten stelt de organisatie 1 kandidaat aan voor de vacature Diensthoofd Administratie OCMW (onbepaalde duur). De overige geslaagde kandidaten worden opgenomen in een werfreserve.

Kandidaten die, wegens ziekte of overmacht niet kunnen deelnemen aan het selectiegesprek, verliezen hun aanspraak op verdere deelname aan de examenprocedure.

Waarom werken bij Maldegem? 

Zeg nu zelf, wat is nu mooier dan meehelpen bouwen aan een gemeenschap waar iedereen zich thuis voelt en fier op kan zijn? Dit is waar onze medewerkers dagdagelijks voor staan!

We zetten alles op alles om de Maldegemnaar zo goed mogelijk te bedienen, zo creëren we een aangename plek om in te wonen, werken en te ontspannen.

Wil je weten hoe we dat aanpakken? Klik hier om alles te weten te komen over onze organisatie.

Contact

Contactpersonen