Centrumleider Lokaal Dienstencentrum
Jouw nieuwe job
Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde centrumleider Lokaal Dienstencentrum (LDC) Oud St. Jozef om het team van het LDC te versterken. Als Centrumleider LDC ben je hét gezicht van het lokaal dienstencentrum en werk je als spilfiguur aan de basis- en erkenningsdoelstellingen van de werking. Samen met diverse lokale socio-culturele verenigingen en organisaties uit Maldegem bied je onder meer diverse activiteiten aan of bouw je aan de zelfredzaamheid en het optimaal functioneren van de bezoeker. In de functie ga je zowel met interne als externe actoren in dialoog en verbind je de verwachtingen van organisatoren met de visie van het Lokaal Dienstencentrum.
Als centrumleider staan je voelsprieten altijd op scherp. Vanuit je sterke empathie, ga je actief op zoek naar wat de bezoeker van het LDC verwacht of nodig heeft. Om de doelgroepen die zich momenteel nog niet aangesproken voelen te verbinden, leg je telkens de nadruk op verbetering en innovatie. In deze zoektocht hou je rekening met actualiteit, trends, nieuwe verwachtingen…
Tot slot stuur je als Centrumleider LDC ook een klein team van medewerkers en vrijwilligers binnen het lokaal dienstcentrum aan. Je zorgt ervoor dat deze medewerkers hun taken volgens een vooropgestelde planning kunnen uitvoeren. Als leidinggevende zorg je ervoor dat de betrokken medewerkers binnen jouw team alle benodigde zaken ter beschikking hebben om hun taken zorgvuldig te kunnen uitvoeren.
Bij de functie als Centrumleider LDC gaat het om een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur op niveau B1-B3 (vraag gerust om een simulatie!).
Klik hier voor de volledige functiebeschrijving
Klaar om er in te vliegen? Dit is wat je zal doen in de functie:
-
Fungeren als aanspreekpunt voor de bezoeker/klant rond alle activiteiten die het LDC (zelf) organiseert
-
Sociale noden detecteren en doorverwijzing mogelijk maken
-
Beleid en visie voor het Lokaal Dienstencentrum ontwikkelen en uitdiepen
-
Meewerken aan innovatieve oplossingen die de bezoeker/klant van het LDC beter kunnen ondersteunen
-
Het dagelijkse leiden en aansturen van het team
-
Initiatief nemen om nieuwe, kwalitatieve activiteiten (doorheen het jaar) op te starten
Dit vind je leuk om te doen
- Flexibel en zelfstandig werken.
- Pro-actief handelen, een echte do-mentaliteit.
- Doelgericht werken volgens de vooropgestelde planning.
- Werken in een lokaal bestuur, met lokale noden en opportuniteiten.
Dit zoek jij verder in een job
- Een loon op B1-B3 (Vraag gerust om een simulatie!)
- Nog meer voordelen: Maaltijdcheques van €8,00 per gewerkte dag, Ecocheques (€200,00 per jaar), fietsvergoeding (€0,35/km), gratis openbaar vervoer voor je woon-werkverkeer, aanvullend pensioen…
- Mogelijkheid tot fietslease.
- 32 vakantiedagen + 14 feestdagen.
- Vakantiegeld & Eindejaarspremie.
- Overname anciënniteit. Onbeperkt uit de openbare sector & relevante anciënniteit uit de privésector of als zelfstandige.
- Gratis aansluiting bij GSD-V
- Hospitalisatieverzekering.
- Job met inhoud en werk waar je je stempel op kan drukken.
- Een toffe en enthousiaste werkomgeving.
Hier herken jij jezelf in
- Je bent in het bezit van een bachelordiploma.
- Je hebt een glimlach en een positieve houding die je graag met heel Maldegem deelt.
-
Ervaring is een plus, maar zeker geen must.
-
Je hebt interesse in sociale dienstverlening in de meest ruime zin (engageren, helpen, beleidsondersteuning …).
Je herkent jezelf in onze waarden
Heb je interesse? Solliciteer!
Solliciteer hier
Hoe ziet de selectieprocedure er uit?
- Solliciteren kan t.e.m. 5 januari 2025 via bovenstaande knop.
- Kandidaten die aan de voorwaarden voldoen, worden uitgenodigd voor:
- Een competentiegericht interview (eliminerend): op afspraak via een online videogesprek
- Toelichten van een case aan de jury op 13 januari 2025
Uit de rangschikking van de geslaagde kandidaten stelt de organisatie één kandidaat aan (onbepaalde duur). De overige geslaagde kandidaten worden opgenomen in een werfreserve.
Kandidaten die, wegens ziekte of overmacht niet kunnen deelnemen aan het selectiegesprek, verliezen hun aanspraak op verdere deelname aan de examenprocedure.
Waarom werken bij Maldegem?
Zeg nu zelf, wat is nu mooier dan meehelpen bouwen aan een gemeenschap waar iedereen zich thuis voelt en fier op kan zijn? Dit is waar onze medewerkers dagdagelijks voor staan!
We zetten alles op alles om de Maldegemnaar zo goed mogelijk te bedienen, zo creëren we een aangename plek om in te wonen, werken en te ontspannen.
Wil je weten hoe we dat aanpakken? Klik hier om alles te weten te komen over onze organisatie.
Contact
-
Personeelsdienst
Gemeentehuis
Marktstraat 7 , 9990 Maldegem- Tel. 050 72 89 36
- personeelsdienst@maldegem.be
Contactpersonen
-
- Vacature Maldegem
- vacature@maldegem.be