Administratief medewerker sociale dienst

Jouw nieuwe job 

Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega met organisatorische skills die graag gestructureerd en nauwkeurig werkt en taken nauwgezet opvolgt.

Je wordt ingezet op de cel Welzijn waar je de maatschappelijk werkers administratief ondersteunt in de uitvoering van de genomen beslissingen van het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst (BCSD). Zo maak je dagelijks het verschil voor de cliënten van de sociale dienst.

Je bent stressbestendig en laat je niet uit het lood staan door zaken die soms tegelijkertijd op je af kunnen komen. Prioriteiten leggen is voor jou geen probleem, want je scheidt moeiteloos hoofdzaak van bijzaak. Je functioneert goed in team, maar zelfstandig kunnen werken is ook een must.

Kennis van de OCMW-wetgeving is een pluspunt (maar beschik je hier niet over, dan kom je met een mooie portie leerbereidheid ook al ver). Je neemt hierin geen afwachtende houding maar waakt volgens het vier-ogenprincipe actief mee over de correcte toepassing van de wetgeving.

Klik hier voor de volledige functiebeschrijving

Klaar om er in te vliegen? Dit is wat je zal doen in de functie:

  • Administratieve ondersteuning bieden aan de maatschappelijk werkers in de uitvoering van beslissingen van het BCSD.
  • Verantwoordelijk voor o.a. de correcte ingave en uitbetaling van het leefloon, alsook de aangifte naar de overheid toe.
  • Werken met het Officepakket (Word – Excel – Outlook) en specifieke functiegerichte programma’s.
  • Via beurtrol met de collega’s het onthaal op de site verzorgen inclusief 1 à 2 maal per jaar zaterdagpermanentie.

Dit vind je leuk om te doen

  • Mensen met bepaalde noden administratief ondersteunen
  • Doelgericht en nauwkeurig werken
  • Pro-actief handelen en prioriteiten stellen
  • Flexibel en zelfstandig werken
  • Samenwerken met toffe collega’s
  • Werken in een lokaal bestuur, met lokale noden en opportuniteiten

Dit zoek jij verder in een job

  • Een loon op C1-C3 (vraag gerust om een simulatie) met een voltijds of 4/5de contract van onbepaalde duur.
  • Overname anciënniteit: onbeperkt uit de openbare sector & relevante anciënniteit uit de privésector of als zelfstandige.
  • Maaltijdcheques van € 8, ecocheques, gratis openbaar vervoer voor je woon-werkverkeer, fietsvergoeding (€ 0,35/km)
  • Aanvullend pensioen
  • Vakantiegeld & eindejaarspremie
  • Hospitalisatieverzekering
  • Fietslease
  • 32 vakantiedagen + 14 feestdagen
  • Gratis aansluiting bij GSD-V
  • Flexibele werkuren (glijtijd) en mogelijkheid tot thuiswerken
  • Job met inhoud en werk waar je je stempel op kan drukken
  • Een toffe en enthousiaste werkomgeving
  • Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen

 Hier herken jij jezelf in

  • Je bent minstens in het bezit van een diploma secundair onderwijs.
  • Je wil je inzetten op administratief vlak voor kwetsbaren in de samenleving.
  • Je houdt het hoofd koel in soms stressvolle situaties.
  • Ervaring en kennis van wetgeving is een plus, maar zeker geen must.
  • Je hebt een glimlach en een positieve houding die je graag met heel Maldegem deelt.

Je herkent jezelf in onze waarden 

    

Heb je interesse? Solliciteer!

Solliciteer hier

  • Kandidaten kunnen zich aanmelden door een CV, recent uittreksel van het strafregister, een kopie van het vereiste diploma en een motivatiebrief via bovenstaande knop te bezorgen.
  • Kandidaten die aan de voorwaarden voldoen woren uitgenodigd voor:
    • Een competentiegericht interview - op afspraak via Teams (extern selectiekantoor)
    • Online testing en een persoonlijkheidsvragenlijst - extern selectiebureau (online)
    • Toelichten case aan de jury op 7 juni 2024 - deze case kan je ter plaatse voorbereiden

Het toelichten van de case gaat door in de polyvalente zaal van het Adminstratief Centrum OCMW van lokaal bestuur Maldegem - Lazarusbron 1 te 9990 Maldegem.

Uit de rangschikking van de geslaagde kandidaten stelt de organisatie 1 kandidaat aan voor de vacature. De overige geslaagde kandidaten worden opgenomen in een werfreserve.

Kandidaten die, wegens ziekte of overmacht niet kunnen deelnemen aan het selectiegesprek, verliezen hun aanspraak op verdere deelname aan de examenprocedure.

Deadline indienen kandidatuur: 26 mei 2024

Vragen?

Contacteer ons via vacature@maldegem.be

Waarom werken bij Maldegem? 

Zeg nu zelf, wat is nu mooier dan meehelpen bouwen aan een gemeenschap waar iedereen zich thuis voelt en fier op kan zijn? Dit is waar onze medewerkers dagdagelijks voor staan!

We zetten alles op alles om de Maldegemnaar zo goed mogelijk te bedienen, zo creëren we een aangename plek om in te wonen, werken en te ontspannen.

Wil je weten hoe we dat aanpakken? Klik hier om alles te weten te komen over onze organisatie.

Contact